tisdag, april 29, 2014

En hyllning till KENT!

Musik som utvecklas år efter år utmärker alla goda kompositörer, musiker osv. Även att kunna använda teknik är ju värdefullt. Texter som ger lyssnaren en upplevelse är också oerhört viktigt och Jocke Berg är verkligen en ordsnickare av bästa märke.
Tigerdrottning heter senaste cd-en där nu ett antal låtar finns att lyssna på genom Spotify!

Jag har lyssnat på Kent i många år nu och sett en massa spelningar med dem och det har alltid varit en stor upplevelse för mig! I sommar blir det spelning bla. på Gärdet och biljetter är köpta första dagen de släpptes, så ska det vara när Kent bjuder upp till konsert!
Lycka känner jag trots min ålder över att lyssna på Kent och eftersom jag har mina rötter i Eskilstuna-Torshälla och har massor med kopplingar till gruppen Kent-utan att känna någon av dem-så känns det bra. Sami minns jag som barn och hans pappa och jag arbetade på Nyby-Bruk. Min ena dotter arbetade både med Jocke Berg och Martin Sköld på  ett vårdhem i Eskilstuna osv.

Skulle jag önska mig något så vore det att få sitta ner och tala med någon i denna fina grupp av musiker!

KENT är Sveriges största rockband genom alla tider! KENT skänker lycka och tankar till sina fans!
KENT med extramusiker från bla Torshälla  låter som inga andra band i hela världen!

KENT ÄR BÄST!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate