tisdag, mars 18, 2014

Google öppnar sin musiktjänst i Sverige!

Idag var det dags för en konkurrent till Spotify.
En månad gratis prövotid men jag är ju sedan Google började en användare av många tjänster hos dem. Trots deras affärsidé med viss övervakning och registrering av uppgifter allt för att underlätta tex. sökningar.
Jag har redan vid starten när de var okända för den breda allmänheten i vårt land använt mig av Google.
Köpte en låt med Kent som första åtgärd , sedan öppnade jag upp en Kentradio och börjar bygga upp en spellista. Användaren får ladda upp 20.000 låtar till sitt bibliotek från sin hårddisk som blir åtkomligt var du än är och alltså även på din mobil med Android.(Linux)
Google går från klarhet till klarhet hela tiden, ett för mig suveränt bolag som verkligen rubbar Microsofts monopol på alla sätt. (Jojo, jag äger en dator från Google med deras eget Linux-OS Chrome.)
Nu lutar jag mig bakåt och lyssnar på lite fin jazz med Dave Brubeck!


Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate