torsdag, november 14, 2013

Sam Sundberg la av med de stora internet-aktörerna!

http://www.svd.se/kultur/manader-utan-facebook-mycket-lattare-an-du-tror_8722986.svd

"Första steget var att byta ut Windows mot Linuxvarianten Elementary OS, byggt på öppen källkod och svårare att fiffla med än Windows. Vad jag inte visste var att Elementary OS är snabbare, snyggare, mer användarvänligt än Windows, och dessutom gratis."

Själv sitter jag nu och skriver det här just från Elementary OS som jag satte in bredvid Windows 7 på en disk som jag hade liggande.
Har aldrig testat denna OS men ser redan vid installationen att den bygger på Debian-Ubuntu.
Bra Sam Sundberg att du nämnde detta eller ?? Nej , det gjorde du inte eftersom jag har fått för mig att du inte vill höra talas om Ubuntu. Eller?
Hela uppdateringssystemet går ju på Ubuntu , El-OS har fifflat lite med Gnome och annat och den är fin och snabb. Vill man ha annat än sk fria varor så går det att ta ner Synaptic och sedan installera allt som annars går på Ubuntu. Flashplayer tex är ju ett måste för att se och höra musik från många aktörer inte minst SR.
Nå, nu är jag nöjd med denna OS som verkligen är snabb o bra i jämförelse med Windows.
Men att som Sam avstå från Facebook och annat smått och gott det är jag i skrivande stund inte beredd att göra. Googles olika produkter vill jag inte heller vara utan så jag kör med Chromium här på detta OS!
Men tack för tipset Sam Sundberg!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate