tisdag, november 05, 2013

Så här kan du använda din gamla mobil!

Köp ett par små högtalare och sätt igång din mobil med tex Spotify som spelare.
Små resehögtalare har förvånansvärt bra ljud och de är lätta att ta med sig var som helst.
För övrigt såg jag en riktig mobiltok på vägen hem. Såg en man på avstånd med en barnvagn med två barn i, naturligtvis satt de i fel riktning så som det är modernt idag.Ingen koll på sina barn!
Jag trodde att han var berusad först eftersom vagnen sick-sackade över gångbanan men när jag kom närmare så såg jag att han höll på med sin mobil samtidigt som han böjde sig djupt ner över den. Såg inte var han körde, såg inte och hörde tydligen inte heller att ett av barnen försökte få kontakt med honom !

Själv blir jag så irriterad över dessa unga människor med barn som de inte tycks bry sig särskilt mycket om.
Var sak har sin tid och när man är ute och går med sina barn i naturen så behöver man verkligen inte ha musik i sina öron eller hålla på med sina mobiler som man numera ser överallt.
Sedan begär de unga att man ska ta dem på allvar men jag kan faktiskt inte göra detta med såna människor. Säger bara ett argt USCH!

PS Det är bra med de nya mobilerna, det är bra med de nya datorerna osv. MEN, de ska inte bestämma över människan utan det ska vi människor  SJÄLV göra!



Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate