söndag, juli 28, 2013

Telia borde tänka över några saker!

Igår när klockan var 18.15 så ringde jag 90200, alltså till Telia. Vårt trådlösa fungerade ej trots att både tv och telefonuppkoppling via bredband fungerade.
Efter den tidsödande inkopplingen till deras kundtjänst där meddelande om åska togs två gånger plus råd om att starta om systemet osv så kom en röst fram och talade om att de hade öppet fram till 18.00 på helger. Tack för samtalet, klick.

Idag på förmiddagen vid ca kvart i tio upprepades samma eländiga visa igen. Efter fem minuter så fick jag besked att de ej hade öppet. Tack för samtalet!

Telia borde när de ej har öppet säga detta redan i början av samtalet så att man slipper sitta som ett fån och ge ifrån sig uppgifter i onödan.

Senare  fick jag tag på en trevlig kille på deras support och han kunde sitt arbete och vi gick tillsammans igenom de kontroller som behövdes. Han kunde också konstatera att routern måste bytas ut.



Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate