torsdag, juli 18, 2013

Ord kan såra mycket!

Satt just och kollade upp min Facebook när jag kom hem efter en liten rundtur ute på Stockholms turiststråk. Där ser jag ett fint foto på Paul McCarthy med fru och dotter. Hans fru är åtskilliga år yngre och Pauls dotter ser ut att vara i samma ålder som hustrun.
Då kommer en kommentar från en kille som naturligtvis måste påstå att det är något " underligt" med denna åldersskillnad. Man riktigt hör hur han tycker att det är perverst att det råder stor åldersskillnad ! Ännu  värre hade det naturligtvis varit om kvinnan varit äldre!

Min sambo-särbo är 29 år yngre än jag så nu slipper ni ev. fundera över detta. Vi har fattat tycke för varandra och delar mödor och kärlek jämt av utan minsta tanke på vår åldersskillnad. Skulle tro att Paul och hans fru ser på saken med samma ögon som vi gör.
Det är faktiskt kränkande att hålla på med en massa menande omkring ålder. Låt var och en välja själv.

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate