måndag, juli 29, 2013

Även "Bikers" kan ha Gud i sin håg!

http://www.svt.se/dokumentarfilm/himmelska-bikers


Programmet om kristna bikers gjorde mig oerhört glad. De vågade berätta om sina liv och varför de befann sig idag i ett annat och bättre liv.
Där var killen som farit illa under hela sin uppväxt och där var kvinnan och mannen som förlorat sitt barn i en brand.
Flera hade supit och knarkat för mycket men funnit Gud  i rätt ögonblick i sitt liv.

Mikael Bedrup är son till Bengt Bedrup och idag är han präst i svenska kyrkan. Han drack liksom sin far för mycket och tappade fotfästet men fann Gud och kände sig kallad att bli präst.
Han är också åkande biker och delar sin tid med kyrkan och åkandet med att låta människor komma och tala om sina  problem och kanske sitt sökande efter ett bättre liv.
Här kan du läsa en intervju som är några år gammal men väldigt upplysande vilken handlar om Bedrup. http://www.dt.se/nyheter/hedemora/1.3383923-mikael-bedrup-forelaser-om-sitt-och-sin-pappas-beroende 
Det här programmet visar tydligt hur en människas liv kan förändras, ibland väldigt fort men ibland kan det ta många år innan poletten faller ner.
En sak är säker, att komma ur sitt dåliga liv till ett bättre med hjälp av tron är inte att förakta.
De som hånar  och låter sitt småaktiga beteende gå ut över de som funnit en tro är bara okunniga och begriper inte så mycket.
Alla som kommer ifrån ett liv som är tomt och innehållslöst till ett fullvärdigt liv är bara att gratulera.

Själv har jag ett bra och nyktert liv idag och kände igen mig i många berättelser ikvällens dokumentär.

Se den!

PS Detta svar kom på en annan sida men jag blev så glad över svaret så jag vill inte undanhålla er detta:
"Tack för de orden.. Jag kan bara hålla med i dom och som sagt ibland tar det ett tag innan poletten trillar ner.. Min har fastnat flera ggr under mitt liv. Men då jag har fått det som jag sa i lagom portioner hela tiden så har jag hunnit med att smaka på det innan jag har tagit mer av den kakan. Med facit i hand hittils så kan jag säga att man skulle ha gjort det tidigare.. men som det nu har blivit så kan jag bara tacka Herren för att han inte givit upp.
Guds Frid & Välsignelse önskar jag dej och de dina idag..
Skrivet av Lasse Lindberg den 30 juli, 2013 kl. 11:55 #"


Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate