fredag, juni 07, 2013

Djupt personligt!

Jag har varit på studentfest för mitt barnbarn Felix. Det är nästan pinsamt att berätta att jag har två sidor inom mig när jag ska över till min gamla hemstad och mitt gamla hus som jag byggt.
Det väcker minnen som för min del inte enbart är angenäma och de som känner mig vet hur illa mitt psyke far fram med mig. Nu har jag sån tur att jag har många närstående som hjälper mig och uppmuntrar mig.
Felix syster är också till stor hjälp för mig, hon har förstått mig och vi kan tala med varandra på ett sätt som är bra för mig.

Min fd hustrus syster tillika moster alltså till mina äldsta barn sa en klok sak till mig på festen. "Vi ska glömma allt som varit och se framåt  : " detta sa hon och hoppades att vi skulle ses någongång framöver!

Det kändes så skönt att just hon sa de orden till mig.  Jag minns hur hon och jag satt en gång halva natten under de svåra åren och talade med varandra om allting som just då hände och det var också då till stor tröst för mig.

Jag har fina döttrar i bägge mina äktenskap och känner stor kärlek till dem alla. Min svårighet är att kunna visa detta för mina äldsta döttrar, jag blir orolig och känner skuld . Någon slags låsning inträffar inom mig och jag känner eländig sorg som igår höll på ett tag att ge mig ren panikångest.

Talade då med Elenor och då kändes det lite bättre. Peter kom också som jag känt så länge och vi gick åt sidan och hade ett mycket fint samtal som gav kraft i själen. En kraft som vi bägge kände av! Jag brukar inte kunna tala med män men Peter är ett undantag. Så har det varit ända sedan han kom in i familjen , Peter är far till mitt barnbarn Fanny.
När jag skulle åka hem så fick jag kramar av mina bägge döttrar och då kändes det fint för mig. Åsa strök mig över armen och det var som att bli struken rakt in i själen.

Ytterligare en händelse som ger mig själ styrka är min sambo Anne som väntade på mig vid tåget. För mig blev då dagen en ljus dag tillslut!

Avslutades med en god måltid på krogen El Amir efter rekommendation från min dotter Anna .





Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate