tisdag, maj 28, 2013

En synnerligen usel man!

Idag har jag åkt pendeltåg till Jakobsberg fram och åter för att kolla en lägenhet som Anki vill bo i.
På hemvägen så steg det på två unga flickor varav den ena la upp foten på sätet framför. Vid hennes sida fanns en liten skylt som just talade om varför man inte ska lägga upp sina skitiga fötter på säten.

När jag sa åt henne att följa det som stod på denna skylt så upphäver en man i 50-årsåldern sin röst och säger bland alla barn och ungdomar åt mig att "du har väl varit ung du också en gång"!
Jo, svarar jag men vi blev uppfostrade att inte sätta sina fötter på säten.

Då börjar han hota mig och skriker åt mig att hanm minsann ska sparka ner mig på spåret så att jag inte kommer upp. Sen avslutar han det hela med en nazisthälsning.
Jag kan ju inte låta bli att kommentera vad han säger och gör. Då reser han sig upp och blåser upp sig men jag går av!

När man tar sin vuxna plikt och försöker säga åt unga när de gör fel så blir man ju förskräckt över vad en vuxen man kan vräka ur sig. Hur ska de unga tänka efter att ha hört hans förfärliga hot mig mig?

Att det blir huliganer i vårt land med sådana vuxna som förbilder förvånar mig inte.

Precis på samma sätt kommer det att fungera när vänstern tar huliganer i försvar. Det är så urbota dumt!
Hade våra kommunister levt i tex Sovjet så hade de aldrig kunnat försvara huliganism.
Stalin och hans parti burade in huliganer i arbetsläger! Likaså burade han in alla andra också som inte tyckte som partiet , d.v.s. Stalin.

Dessa försvarare och huliganerna har tur som lever i ett land som vårt så de slipper arbetsläger.
(Men det vet i f-n om inte det snart skulle behövas någon form av omskolningsläger för dessa missanpassade ungdomar.)


Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate