lördag, mars 23, 2013


Malmö.
Kravaller bröt ut på Stortorget, då en islamfientlig demonstration hölls av organisationen Swedish Defense League (SDL).
Dagen inleddes med ett lugnt demonstrationståg. När tåget nått Stortorget kastade demonstranterna rökfacklor och försökte ta sig förbi polisens avspärrningar.

Med tanke på vad jag skrev i min förra blogg så är jag inte ett dugg förvånad. 
Frågan står fortfarande så, vem är demokrat? De som fått tillstånd för ett möte eller de som försöker avbryta mötet ?
Vem annan än polisen har rätt att avgöra om något olagligt förs fram eller ej?
Polisen har ett mycket otacksamt arbete där de blir attackerade av en mobb när de försöker sköta sitt arbete.
Vänsterns sätt att arbeta politiskt är fel och djupt odemokratiskt och jag kommer att fortsätta att försvara allas rätt till demonstrationsfriheten oavsett vad jag anser om deras politik.
Även mina sk fiender har rätt att hålla möten utan att mobben ska bestämma över lagen.
Hur skulle ett land fungera om minoriteter med hjälp av våld och hot fick bestämma?
Nästa gång kanske det gäller deras egna organisationer när sådana som Pinochet slår till och tar sig rätten att bestämma.
Sverige är fortfarande ett land som byggs på lagar som är förnuftiga , låt inte despotiska politiska tankar erövra mark i vårt land.
Vi vill inte ha varken "sharialagar" eller efterblivna tankar om mannens överhöghet eller kommunistiska åsiktsförtryckande idéer!
Måste vi återerövra åsiktsfriheten, tryckfriheten, demonstrationsfriheten återigen?
Ja, det verkar som det är den agenda som gäller!
Till försvar för grundlagen  som skyddar alla medborgares åsiktsfrihet!http://www.expressen.se/kvp/sdl-demonstrationen-over--lamnar-torget/

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate