fredag, januari 18, 2013

Jag tänker under en promenad!

Solen står lågt men lyser intensivt och jag tänker att det här är Guds sol! Men så tänker jag också att om X antal år så kommer solen att slockna och allt blir kallt och tomt. en massa andra stjärnor fortsätter att lysa som om ingenting har hänt. Lever det någon på ett annat ställe i rymden? Vad menar Gud med allt det här egentligen?
Våra egna liv är också så korta, jag tycker inte det är så länge sedan jag var ett barn och ute i snön och åkte på masonit i backarna eller skidor! Fullt med barn överallt på den tiden när jag växte upp. Vi kånkade vatten i hinkar och spolade våra backar så det blev is och ju fortare kunde man åka.
Idag när jag gick runt på en massa ställen så såg jag inte ett enda barn! Inga glada barnröster som stojar i backarna.  Jag lever i ett annat samhälle nu  , ingen är hemma med sina barn längre så att de kan gå ut och leka för egen maskin i sitt närområde.
Det blir lite kalt och tyst när inga barn finns.
Kan det här vara en av orsakerna till att barn idag upplever sin vardag så stressande och mår så dåligt.Allt är tillrättalagt i deras liv av vuxna från det de går på förskolan och uppåt?
Lektanter och lärare och dessvärre ofta en helt dominerande kvinnovärld de första åren.
Inget fel på kvinnor men vi män behövs i större utsträckning i förskoleåldern än vad det är nu. 



Snöröjarna har det inte lätt när drullar till bilister inte kan flytta sina bilar när det är städdags!
Myndigheterna skulle frakta bort dessa bilar som står vecka ut och vecka in, det hjälper inte hur många lappar parkeringsvakterna sätter på vissa bilar.
Att lösa ut en sådan bil skulle kosta skjortan!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate