onsdag, november 07, 2012

Stalking!

http://www.aftonbladet.se/debatt/debattamnen/brottochstraff/article15735552.ab

Förfärlig läsning eller hur? Dessa människor som beskrivs här är ju faktiskt något för psykvården. Friska i knoppen kan de inte vara men det ruggiga är ju att man vet ju aldrig vem man möter när man vill öppna upp tex ett nytt förhållande.

Jag minns en tjej från min ungdom som jag träffat då och då. Vi hade ingen telefon hemma men se hon forskade i katalogen och såg att grannen hade telefon och ringde dit och frågade efter mig. Mycket pinsamt för mig och jag sa åt henne att aldrig mer göra om det.   Tror ni hon följde det rådet?
Nej , hon fortsatte att ringa och jag bad grannen att säga ifrån också. Det är nästan som en början på "stalking"!

Värre var när jag flyttat upp till Stockholm då blev jag utsatt för obehagliga meddelande i alla former.
Det började med att jag blev bekant med en kvinna på Passagen. Snackade lite hit och dit i all vänskaplighet en tid. Sedan bestämde vi oss för att ta en fika på stan. Sagt och gjort, inget konstigt med det. Samtalet flöt på ett par timmar sen skulle jag åka hem och sa sådär lite svävande att vi kanske kunde ses någon annan gång. Antagligen blev hon sårad på något sätt och uppfattade att jag tog avstånd från henne, vad vet jag.
Samma kväll började det komma massor med sms med oerhörda beskyllningar av alla slag. Mycket inriktat på det sexuella.
Hon skrev till alla hon kunde hitta på Passagen med våldsamma angrepp på mig.
Allt detta efter två timmars fika och snack på stan!

Passagen stängde av henne  och jag fick tillslut hejd på henne eftersom jag samlat på mig allt hon skickade mig och visade detta per mail till henne och sa åt henne att det skulle bli en polisanmälan om hon skickade ett enda meddelande till!!
I hennes fall hjälpte det med hotet om polis men när man läser om andra så ser man att de kan bli förföljda i 30 år!
Ingenting tycks hjälpa på vissa individer.
Tvångsintagning på mentalsjukhus kanske skulle hjälpa?


Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate