fredag, november 16, 2012

Är Sverige mitt land?

Nu börjar media att slå ett slag för att  boende i Sverige också ska publicera sitt gillande av att vara svenskar. Aftonbladet hakar på som vanligt och en massa mediavänsterfolk gluttar fram från deras sidor.
Jaha, jag får väl säga som man sa förut att jag som proletär inte har något fosterland. Hela världen tillhör mig!

Jag har aldrig någonsin brytt min hjärna över hur en annan människa ser ut eller var de kommer ifrån eller vem de ligger med!
När jag bodde i Malmö så fick jag ofta frågan från mina arbetskamrater  "var kom han eller hon från" när det hade hänt något. Jag svarade alltid reflexmässigt "Skåne"!
Jag växte upp i en liten stad som heter Torshälla, halva befolkningen var ej född i Sverige men vem brydde sig. Alla jobbade på bruket och försörjde sig, alla snackade svenska. Nåja, det fanns väl en o annan kuf från Finland som efter 25 år i Sverige bara kunde två ord på svenska. Händerna och gester fick då användas så allt löste sig ändå.
Helle Klein gluttar naturligtvis fram på AB och redogör för sin historia med lite judiskt påbrå, sånt blir det ju en extra medalj för, det har blivit lite fiiint!
Andra talar om sitt släktskap med Korea osv. Vad ska då jag som världsmedborgare stoltsera med? Förfäderna hette Johansson och var bönder! Nähä, var inte det något att komma med. Jamen, jag har massor med släkt i USA, från norr till söder men de har ju inte ö kvar i sitt namn utan heter Hogrelius idag.
Nähä, dög inte det heller. Min farfarsfar var minsann kyrkoherde och var gift tre gånger. OK, det fick tydligen duga.
Ankdammen Sverige suger ibland. Vänsterfolket har blivit löjligt nationella, tänk om de har blivit påverkade av Sverigedemokraterna! Huva!
Såg för övrigt att Jan G påpekade lite fränt att Jimmie Åkesson hade kläder från Dressman och det är ju alldeles förfärligt. SD:s ledare har kläder från en Norsk firma. Men herrejösses, Aftonbladet där Jan G skriver ägs ju av NORGE!
Sånt där fjant sitter denne rabulist och häver ur sig numera när han inte kan rapa upp KGB:s propaganda.
Han får väl spotta upp sig lite och åtminstone bli ett språkrör för Hamas!

Ja, vad ska vänsterfolket ta till nästa gång då för slickepinne när SD:s klantar ställer till det?
Något eget var det längesedan man såg förutom vid första maj då man målar skyltar med krav på "NEJ TILL ALLTING"!
Hur vore det om man kunde intressera sig för de 50 arbetare som avlider på sina arbeten pga olyckor varje år?
Oj, nu gjorde jag bort mig igen , sånt är ju inte intressant för vänstern, det är ju roligare att åka båt till Hamasland!

"Hurra för att jag är svensk"  http://youtu.be/Pst5zKBBHUI 

http://benulic.blogspot.se/2012/11/och-vad-gor-vi-med-griniga-blattar.html

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate