tisdag, november 06, 2012

6 nov 1982-2012

Den 6 november 1982 föddes Anna och detta exakt på det datum som var uträknat. Men det hängde på minuterna och hon blev född några minuter före midnatt så det hade kunnat bli den 7 nov istället.
4,5 kg stor så var Anna  mitt både  sista och tyngsta barn. När man var van vid tre kilos barn så tyckte man att Anna  var lite tung att hålla i från början.
Klarvaken från första stund och kollade omvärlden och mig.
När man är fyrtio år fyllda har man inte samma ork längre och eftersom det blev rätt mycket nattvak pga av kolik så blev jag till slut "lite" trött och mådde inte så bra.
Koliken visade sig bero på att mamma Li drack mjölk och åt ost med god aptit. När hon på inrådan av barnläkare slutade med det då var också koliken slut.
Första natten när Anna sov så kunde inte vi sova utan bara lyssnade efter henne och hennes andetag.
Men det var oerhört skönt för oss alla när de nattliga skriken var över, det är så synd om små barn som får lida så illa.
Det enda som hjälpte var att jag gick med henne fram och tillbaka.

Vi hade ju två tämligen små barn till och de fick nog sitta emellan då och då tack vare vår trötthet.
Nu har det gått trettio år men jag glömmer inte ett ögonblick de timmar när hon var på väg ut i livet.

Grattis Anna!


Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate