torsdag, september 27, 2012

Böneutrop!

För några dagar sedan så sa jag till min vän att om ca tio år så kommer striden om böneutrop från minareter att stå på dagordningen. Antingen får våra kyrkor sluta att kalla till Gudstjänsten medelst sina klockor eller så måste minareterna få införa sina böneutrop.

Avkristningen i Sverige har gått med rasande fart allt medan det blir fler och fler muslimer i vårt land som sannerligen håller fast vid sin religion. De ickekristna i  Sverige har redan på många håll begärt att kyrkorna inte ska få slå i sina klockor!

Antingen blir det så att ingen får varken per minaretens böneutrop eller kyrkklangen höras ut i samhället eller så blir allt tillåtet.
Se här vad som redan är på gång:  http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=5287269  

När jag har vistats i muslimska länder har jag blivit oerhört störd av det fruktansvärda oväsen som sätter igång vid soluppgången tex halv fem på morgonen. I de städer jag bott i har det funnits mängder av minareter och på samtliga satt stora högtalare  som satte igång ett vrålande , fel ord, ett ylande så jag höll på att ramla ur sängen.

Kyrkklockor låter som en viskning i jämförelse!

När sker böneutropen?
Dessa utrop sker före soluppgången, mitt på dagen, på eftermiddagen, kort efter solnedgången och när natten har infunnit sig.http://www.youtube.com/watch?v=Y4_QXbUQ5cA&feature=related 

Ska bli ytterst intressant att se vilka partier som ställer sig bakom rätten till böneutrop!
Folkomröstning så som i Schweiz kommer nog aldrig på tapeten!

http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/ar-muhammed-heligare-an-jesus_7537430.svd?fb_action_ids=10151127967606631&fb_action_types=og.recommends&fb_source=other_multiline&action_object_map={%2210151127967606631%22%3A290028617778550}&action_type_map={%2210151127967606631%22%3A%22og.recommends%22}&action_ref_map=[] 

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate