tisdag, augusti 14, 2012

Varför längta tillbaka i tiden?

Under 50-60-och 70-talet rullade skattepengar  ner i Wallenbergs fickor pga av att Sverige hade näst störst försvarskostnader i världen, bara Israel hade högre utgifter.
 Storbolagen hade över 50 olika stödformer under sextiotalet från den socialdemokratiska statsapparaten,de fick stöd för allting och jösses vad de också utnyttjade detta.De rörde sig om miljarder och så hade vi också högsta skatten
 i världen





.De förskingringar som festprissar inom olika sektorer har utnyttjat nu är fult och strider mot den nuvarande regeringens propåer. MEN det är ändå småpotatis mot hur det var under hela mitt yrkesverksamma liv.Inte minst fackföreningsrörelsens toppar med tex transports ordförande Hasse Eriksson i spetsen festade och förskingrade pengar.


Att han dessutom var en översittare gjorde inte saken bättre. Jag har suttit i förhandling emot honom och fick finna mig i att han blossade på sin cigarr och blåste röken i mitt ansikte samtidigt som han flinade försmädligt.





Jag kan inte förstå de som önskar sig tillbaka till ett samhälle som innehöll så mycket rättsröta och mygel. Jag saknar Vilhelm Mobergs rättspatos och kan vara utan dagens sk vänster och deras löjliga gnäll. Vår tids Vilhelm är tyvärr också död-Hannes Råstam! Vem tar upp den fallna manteln?










Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate