fredag, augusti 17, 2012

En mycket trist upplevelse!

Idag när jag vandrade hem längs Lingvägen så uppmärksammade jag en röd engelskregistrerad bil på fel sida av gatan. En karl satt vid ratten och väntade synbarligen på någon men att stå på fel sida drar ju till sig blickarna.Längre ner på gatan ca 30 meter från bilen står en mörk kvinna vid en äldre dam som bor i huset bredvid mig.
Jag inser på en gång att något är fel och börjar gå tvärs över gatan men då får den yngre kvinnan bråttom till den väntande bilen.
Den gamla damen har gått på ett gammalt trick, hon skulle få titta på ett armband osv.
Damen blev av med ett halsband i gammalt fint guld som hon ärvt av sin mor.

Jag har tipsat polisen och när jag skulle beskriva kvinnan och mannens utseende så fanns det bara en sak att säga: de såg ut som det sk "resandefolket" i England, alltså de hade romskt utseende.
När man ska beskriva någons nationalitet eller utseende så finns det inte så mycket att säga mer än vad man uppfattar för stunden.
Det är vidrigt med dessa brott som utförs mot godtrogna gamla som vill tro gott om mänskligheten!

Världen är inte god idag i vår lilla ankdamm heller!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate