måndag, juli 09, 2012

Skogskyrkogården är mitt paradis!

Lite "dåliga" bilder från en mobil men de visar ändå det vackra.






http://www.skogskyrkogarden.se/


Den lilla gravstenen med Westerberg påminner mig om min vän Bengt. En man över de nittio som jag uppskattade mycket. Lärde känna honom på en datorkurs där han var med för att förkovra sig.
Köpte en egen bärbar dator där han brukade lyssna på Radio Gotland eftersom han fru kom därifrån och han hade bott där.
Lärde sig betala räkningar och beställa allt från böcker till mat.
Så inträffade den tragiska fredagen när han satt vid sin dator och hade precis betalat alla räkningar. Reser sig  upp men har oturen att falla så illa att hans lårben går av. På tisdagen    när de fått ner halten av blodförtunnande och skall operera så vill inte Bengts hjärta något mer.

Ur tiden gick då en klok och vidsynt man som jag alltid kommer att sakna!
Han bevisade att även mycket gamla människor kan lära sig att behärska en dator.

På denna kyrkogård finns det ett kafé i de små husen, sagohusen vill jag nästan säga, här finns mer att läsa om denna underbara plats:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Skogskyrkog%C3%A5rden

Där kan man få de underbaraste smörgåsar och bakverk. Att sitta ute och njuta av allt det goda både med ögonen och munnen är en upplevelse man aldrig glömmer.
Sedan tar man sig en tur på denna mycket stora kyrkogård, helst med cykel, och får en upplevelse med stor skönhet.

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate