lördag, juni 16, 2012

Testning pågår av Win 8!


Nu har jag knappat mig igenom nya Windows 8 som Microsoft tänker släppa till hösten. Först ska jag säga det som är positivt i mina ögon. Win 8 är snabb, f-b snabb om man tänker på hur tex Vista var när de lancerade den. Rena katastrofen!
Skulle tro att den är lika snabb som Ubuntu, jag mäter inte sekunderna men fullt godkänt blir det.
Microsoft tänker lancera den här på mobiler,pekplattor och datorer, folk ska känna igen sig överallt !
Nå, tanken är ju inte så dum men de äldre som med stor möda har gått från xp till Win 7 kommer att sucka. Skulle inte tro att de vill uppgradera till win 8 därför att man har stuvat om en hel del och apparna kommer nog att ställa till med bry för många.
Jag som är van vid olika op-system fick också leta till en början men jag löste problemet med att ta ner ett program från några bussiga IT-killar vilket återställde startknappen som Microsoft tagit bort.
De har dessutom tagit bort allt som har med det sk "Live" systemet att göra  men man kan ta ner detta till Win 8 och köra det ändå precis som andra program.

Jag har alltså plockat ner alla program som jag gillar tex Chrome, Firefox, Opera osv, de fungerar utan bråk.

Programmets appar går till div. sidor tex Nyheter eller deras Store för Appar. Ingen sensation precis och jag skulle tro att de flesta efter att ha kollat i dem tappar intresset rätt snart och går via sin webläsare till de sidor man vill läsa. Om man har olika webläsare så kan man ju också ha dem inställda på olika sidor som man har nytta av!

Det är ju möjligt att i höst så släpps en helt annan version av dem efter all test och kritik. Den som lever får se.Jag försökte ta en bild av appsidan men se knappen Print screen fungarade inte ? Har de glömt bort denna utmärkta funktion som så länge har hängt med.

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate