fredag, maj 04, 2012

Vinyl!


http://www.svd.se/kultur/varvet-runt_7165641.svd 

Vinylskivor rullar åter hos en del. De unga har återupptäckt denna form av skivor.
Själv har jag aldrig gjort mig av med mina ,tvärtom köper jag LP fortfarande. Både nypressade och begagnade.
Ibland kan man tex hos stadsmissionen göra fynd. Boxar med klassisk musik där skivorna är närmast ospelade.

Nya skivspelare finns att köpa till hyggligt pris.

Några favoriter finns ju förstås i min samling och det är en knippa Beatles tillverkade i USA med ett fantastiskt ljud!
Min äldsta LP är från 1948 och då är det Louis Armstrong och Jack Teagarden på Carnegie Hall. Skivan är lika tung som en stenkaka men det är en LP med mycket fint ljud!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate