fredag, april 27, 2012

Holger Hernefors fyller 99 år!

Idag den 28 april fyller Holger 99 år, han föddes 1913 och det är ju ett bra tag sedan.  Holger är min äldsta nu levande släkting, morbror, vilket innebär att hans syster var min mamma.
Läser mycket fortfarande och vi lyssnar på hans fina ljudanläggning ofta, han har en förnämlig samling cd med främst klassisk musik.
Just nu håller han på att läsa Leif GW Perssons bok om sin uppväxt och karriär. " Gustavs grabb" heter den och han är verkligen en hängiven läsare av Perssons böcker.
Gillar överhuvudtaget modern litteratur så Murakami var något  han rekomenderade mig.

Även Holger har varit en lite pojke och jag har några fina foton som jag vill visa:

 När Holger sätter igång och berättar händelser ur sitt liv så kan det vara spännande eftersom han är ett levande uppslagsverk.
Att tex köra upp för körkort var snabbt avklarat på den tiden. In med besiktningsmannen i bilen sedan köra runt kvarteret, sen var saken Oskar som Holger brukar säga!
Efter studenten så for Holger iväg till Stockholm där han pluggade. Många intressanta yrken stod också och väntade på honom i framtiden. När han pensionerade sig så var han personalchef för ett stort bolag med 3000 anställda.

Här sitter Holger med sin fru Margit och kollar sin kamera som han alltid hade med sig på många resor runt Europa. En mycket berest man  som inte slutade att resa förrän i mycket hög ålder.

Det är bara att utropa ett fyrfaldigt   leve för honom: Hurra,hurra,hurra,hurra!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate