lördag, april 21, 2012

Avlyssnat!

På hemväg med tunnelbanan så kunde jag konstatera att svenska språket talades bara av en minoritet. Men de som talade svenska sa bara en massa skit och detta högljutt så jag inte kunde undgå det hela. Det var två yngre män och en kvinna i samma ålder. Det hördes att alla jobbade på samma arbetsplats och de fullkomligt frossade i skit om en arbetskamrat. Dels att han var gammal och ville fortsätta att jobba till 67 år!
Dels att han var så korkad att han ansåg att Sveriges television hade bra och lärorika program. "Inte fan kan man titta på statstv" , sa den ena. "Skulle aldrig falla mig in ens att slå på någonting från dessa kanaler" sa då den andra! Gubbfan var ju dum i huvudet var de överens om.
Sedan närmade vi oss Sandsborg där de skulle av med sina spritkassar, då börjar tjejen gaffla om vad det var för jävla getto de skulle besöka!

Jag och en kille framför mig skakade våra huvuden gemensamt över deras verbala spyor! Det var bättre att höra spanska talas så att jag inte begrep något mer än La Casa!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate