torsdag, april 12, 2012

Äntligen klart!

Mitt sovrum blev skadat genom att vatten hade läckt igenom taket. Nu skulle det bli av med reparation och uppsnyggning. Då passade jag på att köpa en ny plastmatta och idag så kom mattläggaren på morgonen och la in den. Så skönt det var att få börja montera ihop sängen igen. Lite knepigt när man är ensam men jag har lärt mig diverse trix. Tjocka böcker är bra att ha som stöttor så att man kan skruva ihop ramen. Värre är när madrasserna ska i, det är trångt om utrymmet och man måste passa in dem på en smal kant.
Knepet är att slå ett smalt rep runt om ena kanten och sänka ner madrassen lite försiktigt.
Det lyckades nästan på en gång. Sånt är skönt när jag vet hur illa det kan bli annars.Klämskador är lätt att få tex!








I natt ska jag äntligen få ligga i min säng och DET ska bli skönt , God Natt!

1 kommentar:

hpy sa...

DEt ar skont nar arbetet blir klart! Sakert ar ocksa att du sov gott i natt - sover kanske annu. Klockan ar halv sju.

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate