torsdag, mars 08, 2012

Riksdagens ledamöter visste om vapenfabriken!

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=5004426

Är riksdagens samtliga ledamöter nickedockor eller vad ska man annars kalla dem efter SR:s avslöjanden om vapenfabriken i Saudi-Arabien?
Värre är att man från vissa partier (gissa vilka) går ut och hetsar mot nuvarande regering precis som om de inte själv visste något. Ynkligt och demagogiskt!
Jag är så trött på vissa "buktalare" i riksdagen så är det något jag kommer att plädera för så är det att införa personval helt och hållet  så att vi väljare kan stuva om på vallistorna!
Partierna har mer eller mindre fortfarande monopol på att sätta samman listorna till de olika valen.
Klia mig på ryggen så ska jag klia dig är väl vad som råder!

Sedan vill jag också se en intervju med förre försvarsministern Leni Björklund som började samarbetet med Saudi-arabien. Socialdemokratin kan inte svära sig fri från denna affär!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate