tisdag, februari 28, 2012

Palmemordet!

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14441528.ab

Det är idag 26 år sedan Olof Palme sköts och jag minns exakt allting hur det var på mitt jobb på morgonen när vår tv stod på. Alla på jobbet satt  samlade och jag visste ingenting men fick en smärre chock när jag fick veta att Sveriges statsminister var mördad.

När jag nu läser vad AB skriver så blir jag inte ett dugg förvånad. Hela polisutredningen från dag 1 är ett aktstycke som visar hur det går när rena amatörer ska hålla i en polisutredning.
Polismästaren Hans Holmér var ju inte ens polisutbildad, han var jurist! Ebbe Carlsson och Holmér var nära vänner, ja , de tom. bodde ihop en tid. Två fantaster där fantasin flödade!
Tyvärr så förstördes alltså utredningen i och med att Holmér fastslog från början att det var kurder som utfört mordet.
När man läser om Gävletipset och att polisen i Stockholm inte brydde sig ett dugg om detta , ja , då kunde det bara gå åt helsefyr!
Idag har vi fått ett brutalare samhälle och många brott utreds inte ens. Många mördare går också fria därför att polisen samarbetar inte som de ska. Hela organisationen skulle behöva förändras och Leif GW Perssons kritik mot den egna polisen börjar kanske få genomslag.
De som har sett filmen "Ebbe , the movie" inser också att att under de här åren under Ebbe och Hasse som deltidssnutar i partiets tjänst var inte så bra polisår precis ! Kontakterna ända upp i regeringen gav dem "rätten" att göra fan-ta-mej vad som helst!

Där sitter vi nu och kan skåda bakåt över ett försvunnet samhälle som ingen bör längta tillbaka till!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate