torsdag, oktober 27, 2011

Ovälkomna ting!

När jag sände närradio i Malmö under många år så fick jag en del ovänner. Vi inom dåvarande Solidaritetspartiet  förde ju en ständig kampanj mot Skånepartiet och dess ledare Herslow!
De gick ut i sina sändningar och var vulgära och kallade mig "pensionärsmördaren"!
Helt och hållet så simpelt så man kunde ju bara gapskratta mot dessa tokar.
Jag hade gått i svaromål mot en genuin skåning som med darr på stämman påstod att om hundra år skulle det inte finnas några blåögda och ljushåriga skånska pågar och töser kvar.

Om hundra år, sa jag , så lever varken du eller jag och det kan inte spela någon som helst roll hur människors ögonfärg är då.
Tosingarna inom skånepartiet vred allting till att jag ville ha död på dem.
Så resonerar fanatiker på alla kanter än idag.
Resultatet blev att vissa av dessa skickade hem beställmat från en Kinakrog till mig  tex. Hot per telefon kom ju också under de här åren!

Igår kom det ett mail till min låda från en stor hotellorganisation där de påtalade att jag nu var registrerad hos dem!  Jag visste ju att jag ej gjort denna registrering och dessutom användes mitt efternamn med svensk stavning vilket jag aldrig använder på internationella sidor.
Gick dit och kollade och jag var minsann registrerad hos dem med namn och email.
Någon hade lagt in ett lösen- ord men jag skyndade mig då att ändra detta.

Förr skickade man kinamat och annat numera hackar de in sig och anmäler personer till olika sajter.
Värre är när de publicerar uppgifter som de hackat tex ens email med lösenord.
Som vanligt kan man se en politiskt kantring i allt. I de fall som nu redovisas så är det främst borgerliga riksdagsledamöters adresser och lösenord som publiceras.
Detta är inte slumpen lika lite som det var slumpen som gjorde att jag i Malmö råkade ut för allehanda hyss.

PS Den kinesiska mannen med maten hörde på en gång när jag talade "uppsvenska" att det inte var jag som hade ringt honom och beställt. "Han talade skånska" sa budet!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate