måndag, augusti 01, 2011

Pride i Stockholm

När jag gick mellan de olika tälten i Kungsan idag så kom en känsla till mig att det här är likt Almedalen.Många tar chansen att saluföra sina produkter av allehanda slag. Politikerna också för den delen.
Men, om det gagnar Pride så är det helt OK för mig. Tänk bara tillbaka 50 år och det elände de homosexuella många gånger levde under.Idag får man slå upp sina portar mitt inne i Stockholm utan att behöva skämmas längre.De som inte gillar vad de får se där kan jag bara ge ett råd. Håll er borta då! Mina tankar går också till de länder där man stenas ihjäl eller hängs om man är homosexuell. Sverige måste stoppa alla utvisningar av homosexuella människor . Vi har sett i tidningarna att utvisningsverket kan tänka sig att utvisa till  Iran och det vore lika med mord!


Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate