fredag, augusti 19, 2011

Jag är vaken!

Vaken heter också SR P3 och P4:as program på natten! Ibland när jag inte kan sova så slår jag på radion med detta program men ofta blir jag besviken.Mycket meningslöst pladder samt musik som verkar att vara b-sidor från okända artisters första skivor. I natt efter fyra så var det dessutom en kille som snackade en dålig svenska så jag blev tillslut irriterad.
Jag har ibland svårt att lyssna länge på  offentlig radio där man inte kan varken böja orden eller uttala ord någorlunda korrekt.
När en reporter eller annan journalist talar otydlig svenska med influenser av någon lokal dialekt så har jag svårt att höra vad de säger och detta tror jag att jag delar med många andra.
Slog så över till knippet av kommersiella stationer och lyssnade på var och en av dem en stund.Samtliga hade musik som tilltalade mig.
Alllt från låtar av Bob Dylan till Eminen, gammalt som nytt i en skön blandning.
Ibland undrar jag vad det är för stofiler som väljer musiken i Vaken?

Det enda som ofta är hörvärt är de "korrar" SR har i andra länder  som får göra korta inslag då och då på natten.
Tack och lov att SR blev av med monopolet för radiosändningar!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate