måndag, augusti 15, 2011

Herpes!


Jag blev smittad när jag var väldigt ung och förstod ingenting från början vad det var. Trodde jag hade fått glasull nere i underlivet.
Ack nej, så var det inte utan jag såg rätt så snart att det var små blåsor som på ett kort stund omvandlades till små ömmande sår.
Nu vid 69 års ålder så har det varit värre än någonsin en längre tid. Så fort jag blir trött av olika anledningar så slår det till på ett par timmar. Samma förlopp varje gång!
Det börjar med att klia, sedan ser man blåsor fyllda med virus. Då tar jag sprit på en tuss och klämmer till så de går sönder men jisses vad det svider. Jag har märkt att förloppet blir kortare när jag gör så!
Dessa virus sitter ju i ryggmärgen och bara väntar på att man ska tex. sova dåligt en natt eller bli stressad av någonting. Då aktiverar de sig och sätter full fart just bara till penis. Varför  kan man fråga sig just där och ingen annan stans på mig?
Å andra sidan är det nog inget kul att få blåsor runt sin mun heller för den delen!
Man känner sig "smutsig" på ett sätt som sätter sig i psyket. Det här är en undangömd sjukdom som det sällan talas om men det lär vara ca 1 miljon drabbade i vårt land?

1 kommentar:

hogrelius sa...

Såg en artikel för några dagar sedan att man hittat ett antiviralmedel (om det heter så) mot virus som skulle verka på alla typer av virus. Undrar om det kan verka på dessa typer av virus som sitter undangömda? Dumt jag inte bloggade om det som jag först tänkte. Det var vid MIT i USA.
Kinesiska medel mot virus finns - de verkar stärkande på immunförsvaret --- om inte den traditionella läkevården hjälper kan ju annat hjälpa.

Skrivet av liberum-weto den 14 augusti, 2011 kl. 15:04 #


Du ska absolut inte klämma eller klia på blåsorna,inte heller ta sprit på .Det finns tabletter Valtrex,som man kan ta när man känner att det är på G.Då brukar de försvinna på ett par dagar.Jag har det själv emellanåt,så jag vet hur det känns.Ta kontakt med din läkare,så skriver han ut det till dig.Mvh Berie!

Skrivet av Berie den 14 augusti, 2011 kl. 18:03 #

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate