måndag, augusti 29, 2011

Dagens dyra kameror håller inte måttet.

Du får ge rätt så mycket för en systemkamera idag och visst är de bra. Men det fattas något i deras teknik idag.
Jag jämför med min Android - telefon , en enkel X8 från Sony-Ericsson.
Där har jag tagit ner en app från min mångåriga vän i USA, Photobucket! Ett program som jag har haft så länge jag kommer ihåg. Där lagrar jag alla mina bilder och genom appen så funkar det så  med telefonen att så fort jag knäpper en bild så skickas den automatiskt till deras server och in på min sida.
Samma sak med Google+!
Slut med att ta ut minneskort eller koppla sladdar till datorn.
Men de stora dyra kamerorna kör med föråldrad teknik , de har inte hängt med.
Bra var väl att de utvecklade digitala kameror till slut men jag minns motståndet från början. Där var Sony med rätt så bra men fy så dyra dessa digitala underverk var då.

Idag behöver man inte ge så mycket för en hyfsad liten digitalkamera.
Den dag någon bra tillverkare lägger in samma funktioner som hos dagen mobiler, ja då ska jag köpa en ny kamera. 

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate