måndag, juli 18, 2011

Koppartjuvar!

När jag arbetade på ett härbärge så hade jag "inneboende" som ofta var ute hela nätterna och kom till boendet på morgonen. De var kolsvarta från topp till tå och luktade brandrök.
När jag frågade en av dessa män vad han sysslade med på nätterna så fick jag svaret:" jag bränner kabel"!

Det visade sig alltså att han och hans gelikar var ute och grävde upp kabel bla på SJ:s område. Brände isoleringen så att bara kopparen blev kvar. De som köper koppar är skumma skrothandlare som alltid har funnits. Det gäller ju stora pengar!
Idag är tjuvarna så fräcka att det ger sig på våra kyrkor och river ner taket om det är av koppar. Snart kommer de att forsla bort stora statyer som finns i koppar.
Ingen heder alls bland våra tjuvar idag. Förr höll man sig med "tjyvaheder" och gjorde inte vad som helst. En kassaskåpssprängare tog aldrig till våld eftersom det enligt dessa "yrkesmän" var att sänka sig till pöbeln.

Samma sak med väskryckare eller överhuvudtaget de som gav sig på gamla försvarslösa  människor, de betraktades med illvilja och fick stryk på kåken .
Idag finns ingen sk "heder" kvar alls.  Allt är tillåtet i de kriminella gängen och det är ofta de sk "MC-gängen" som har visat vägen.
De är totalt ointresserade av vad andra tycker och tänker, troligtvis är de flesta psykopater som borde låsas in för alltid.

Jag hade en patient på långvården som låg i sin säng och darrade av skräck. Hon hade råkat ut för en sådan psykopat i sitt hem. Vid åttio år ålder blev hon våldtagen samt bestulen på allt av värde. Hon fick en sådan chock vilken aldrig lämnade henne.Hela hennes återstående liv blev totalt förstört!
Mannen som gjorde detta illdåd fick under året i straff och var ute snart igen och fortsatte sin bana.

När jag under de tre år jag arbetade på härbärgen och tidigare socialkontoret i Malmö så såg jag dessa män passera revy. Ut och in på fängelser eller behandlingshem, de flesta blev inte bättre på något sätt av dessa sk behandlingar.
Tyvärr så hade flertalet av dessa ingen insikt om sin egen skuld utan skyllde alltid på taskig barndom och på myndigheterna. Visst var det som så att många hade haft alkoholister som föräldrar eller kriminella. Börjat att missbruka redan i tidiga tonår med vistelser på diverse hem där de enligt egen utsago blev fullärda i brott.

Något hela samhället måste komma ifrån är detta att alltid skylla på någon annan. Se hur politikerna uppför sig,de har patent på att skylla ifrån sig eller blåljuga.
Det sprider sig som ringar på vattnet detta sätt att betrakta omvärlden.

Jag har nu kommit till hälften av boken " Den dolda alliansen, Sveriges hemliga Nato-förbindelser"  av Mikael Holmström.
Där får man en lektion i hur man ljuger på toppnivå.
Hur många har inte under hela sin livstid fått höra att Sverige är neutralt? Senast under valrörelsen så påstod både Juholt och Ohly detta .
De borde läsa denna bok med alla intervjuer med både nu levande och döda toppmän i hela norden!
Sanningen är entydig, svenska folket är förda bakom ljuset av tidigare regeringar och faktiskt även av den nuvarande. Alla ljuger som travhästar. ( FP har en något annan framtoning ibland)

Läs och lär!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate