tisdag, juli 19, 2011

Jag är så glad över att personalen på Sophiahemmet är så vänliga!

När jag flyttade upp till Stockholm från Malmö och dess sjukvård på MAS så undrade jag mycket hur det skulle fungera för mig i Stockholm och den vård jag behöver då och då.
Jag har ju varit med om negativa händelser nere i Malmö med felbehandlingar som följd som har varit plågsamma.

Nå , jag ska inte orda mer om detta utan vill bara berätta att jag hittills under mina sju år i Stockholm inte har mycket att anmärka över vården här.
Idag var jag till Sophiahemmet för att ta bort ett irriterande märke på kroppen .Ett privat sjukhus med landstingsavtal så som det brukar vara i vårt land.
Jag blev som vanligt mycket fint mottagen i allt från flickan i "luckan" till den sjuksköterska som skulle assistera doktorn.
Doktorn var en trevlig man som snabbt gjorde sitt jobb med kniven. Vänlig ,lugn,verbal!

Sedan fick jag mitt frikort också i min plånbok så nu behöver jag inte betala mer på lång tid.

Sverige är ett gott land att leva i även för oss sk "fattigpensionärer"! ( Ett falskt ord som vissa politiker använder för att snärja folk i gnällighet i tron att de ska vinna poäng. De som använder detta ord har varit drivande till det pensionssystem som vi nu har och då blir gnället bara populism av sämsta märke)

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate