måndag, maj 02, 2011

Massmördaren dödad!

Massmördaren Bin Laden gav sig inte frivilligt och det var väl ingen heller som trodde att han skulle överlämna sig. Kadaffi är av samma skrot och korn och använder sin egen familj som sköld i tron att det skulle hejda rättmätiga bombningar mot militära mål.
Jag fick höra nyheten i natt och president Obama talade kl 23.00 USA-tid till folket. Kände då att det var synd att han dog därför att han skulle ha ställts inför domstol. Å andra sidan så bryr jag inte mig om hans liv lika lite som jag skulle ha brytt mig om Hitler  eller Che Guevaras liv.
Dessa människor hade så mycket blod på sina händer så det blir väl naturligt att man inte känner något för dem även om jag är emot dödstraffet.
Ibland finns ingen annan utväg, tyvärr!

Nu är en blodsbesudlad terrorist borta och man kan hoppas att hans nätverk ytterligare faller samman. Det mest ruttna är att han använde religionen som täckmantel för sitt värv och på detta sätt lurade in unga pojkar vilka inte har förmåga att förstå vad de blir drillade till.

Att utlova paradiset för självmordsbombare allt medan de själva sitter skyddade är ett sådant hyckleri som borde få många att börja fundera.

All slag av fanatism är av ondo, man måste lära sig att kunna tänka själv. Vi ser fanatism överalt även i vårt samhälle . Sekter av olika slag existerar men det allvarliga är att även etablerade organisationer stryker dessa medhårs så länge galoscherna passar.
Se bara hur Leila Khaled tilläts komma in i Sverige denna gång för att tala på SAC och KP:s möten ! En ren terrorist med flera flygkapningar bakom sig!

Frågan är : varför fick hon tillstånd denna gång att komma hit? Hon blev ju nekad för ett par år sedan att komma hit.

1 kommentar:

pikkumyy sa...

Ja'a, ibland (som i detta fall) ställs man inför sig själv och sin egen etik och moral. I detta fall kan jag inte heller tycka så speciellt synd om Bin Laden, trots att jag annars är helt emot dödsstraff. Tror världen klarar sig bättre utan honom faktiskt. Men det är klart. Bäst hade det varit om man hade fått honom levande och han hade fått stå till svars för det han gjort.

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate