torsdag, april 21, 2011

Trafikdödade!

Var sjunde dödad i trafiken är en kille på motorcykel. I går när jag passerade vägen som går till Tyresö så stod det  sex yngre män på mc och väntade på grönt ljus. Med ett fruktansvärt vrål så kom de iväg, den främste kom upp på bakhjulet och körde så ett par hundra meter i mycket hög fart.
Gruppen körde slalom mellan bilarna och jag gissar att de körde i ca 100 km/tim , kanske mer på denna 50 väg!

När jag ser dessa cirkuskonster på allmän väg blir jag både rädd och arg. Vem ger dessa män rätten att busköra så mellan bilisterna? I bilarna sitter barn och ser hur mc-förarna bryter mot alla regler och många dör i smällar ute på vägarna där också barn blir vittnen till dessa hemska dödsolyckor.
Jag har sett döda män på vägen flera gånger där blodet verkligen rinner och hjärnan i ett fall rann ur skallen, det är fasansfullt!

De här männen som jag såg igår på dessa dyra snabbgående mc var i trettioårsålder och man tycker ju att de borde vara mogna nog att låta bli dessa dumkörningar.

Min iaktagelse från senare år att männen blir omogna högt upp i åldern numera motsägs inte av det jag såg igår.

På Nynäsvägen har de senaste åren polis och bilister haft stora besvär med mängder av mc-folk som kappkör och det går undan i över 200 km/tim . Vrålet från motorerna stör ända hit till Hökarängen på nätterna så man kan inte ha fönstret öppet. Jag har sett killar sida vid sida åka på bakhjulet till förskräckelse för bilisterna omkring dem.
Jag är inte ett dugg förvånad över antalet döda bland mc-folket och det har redan börjat dåligt i år med flera dödsfall!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate