torsdag, april 28, 2011

SAC-syndikalisterna bjuder in Leila Khaled till 1 maj!

Sådär, nu har SAC hamnat vid historiens avfallshög. Jag förutspådde det här för rätt så många år sedan när de kastade gatstenen nere i Malmö och skadade en kvinnlig ridande polis för resten av hennes liv. Jag var då medlem sedan totalt 16 år i denna fackliga rörelse och krävde att SAC skulle ta avstånd från denna simpla våldshandling.
Nej, de tog aldrig avstånd men jag blev däremot hotad med våld av en ledande medlem i Göteborg. Bespottad och utsatt för förtal. Det blev droppen när SAC:s hela kongress gick ut på Malmö stad och störde ett legalt partis möte.
Gick ur och sökte medlemskap i en annan fackförening.
Då sa jag att SAC skulle upphöra inom några få år som en hederlig fackförening för arbetande.
Så är det idag och när man nu tar steget att bjuda hit en terrorist till sitt förstamaj firande så är detta det logiska slutet för en frihetlig fackförening med anor från början av 1900-talet.

Det har varit sorgligt att följa SAC:s dödskamp via media men jag är inte förvånad.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Leila_Khaled

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det är inte bara SAC utan hela vänstern som vittrar bort. Själv står jag till vänster i ekonomiska frågor men har aldrig sympatiserat med israelhatet och allt annat man får på köpet. Jag hoppas en ny vänster kan växa fram när den gamla nu dör.

Anonym sa...

Det är inte bara SAC utan hela vänstern som vittrar bort. Själv står jag till vänster i ekonomiska frågor men har aldrig sympatiserat med israelhatet och allt annat man får på köpet. Jag hoppas en ny vänster kan växa fram när den gamla nu dör.

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate