fredag, mars 18, 2011

Telia-Felia!

Jag har en äldre vän som ringde mig i tisdags då hans dator inte kunde komma ut på internet! När jag kom hem till honom så kollade jag allt i burken och kunde konstatera att det var fel på insignalen. Bad honom då att koppla på sin tv eftersom den också gick på telias bredbandsnät.
Mycket riktigt så fanns ingen bild där heller. 
Då börjar det alltid så mödosamma att ringa deras support. Allt tar sådan tid och man kopplas hit och dit. Kom slutligen till en "lan-support" och beskrev vårt ärende. Han såg oss via sin länk men något var fel. Jag gjorde allt som han sa åt mig , kopplingsskåp och allt som fanns där men inget hjälpte. Kolla alla sladdar då, sa han. OK, vi la på och jag kollade allt. Inget resultat så det blev att ringa in en felanmälan. Samma  turer som förut, gick ej att lämna felanmälan till den förste utan hon kopplade mig vidare med väntan! "Du är nummer X på .....".


Nå, så blev det anmält och de har tre dagar på sig att komma. Under tiden kan inte min vän titta på sin tv heller.


Igår kom det en man hem till honom och gjorde exakt samma kontroller som jag gjort och kunde konstatera att felet var "utifrån" alltså inget fel på vännen grejor.


Men den här teknikern kunde inte göra något åt felet för han hade inte behörighet? Han felanmälde till ytterligare en instans som också sa att de har tre dagar på sig för att göra något. 
Där sitter vännen utan internet och tv! Nu är det fredag och inget har hänt!


Han ger ca 450 kronor i månaden för allt detta. Enbart bredbandet kostar för 8-10 mb ca 300 kronor.
(Jag har Bredbandsbolaget med 100 mb och ger 215 kr/mån)


Med andra ord är det inte så lyckat att för hans del ha samma leverantör både till datorn och tv:en.


Han har liksom grannen alltid klagat på hackighet i sin tv-uppkoppling och vänt sig till Telia utan att något hänt.


Tyvärr verkar äldre personer ha svårt med att byta bort Telia, gamla Televerket har ett grepp om de äldre!


Många inser inte att statens aktier i detta bolag är totalt meningslösa idag så sälj ut dem. Tyvärr så stoppades detta av (S) V+MP+SD i riksdagen denna vecka till ingen mening alls. De fortsätter att invagga de äldre i att Televerket skulle vara något särskilt i vårt land. 

Telia har lurat skjortan av svenska folket alldeles för länge, minns bara hur de hade delat upp vårt land i "riktnummerområden" för att kunna ta ut mer betalt när man ringde över "gränsen" trots att det i praktiken inte fanns någon "gräns" de sista tio åren. De är dyrare i det mesta de sysslar med !
De berikade sig själv för att kunna ge alla höga chefer stora löner och bonus!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate