lördag, februari 26, 2011

Elvis!

Album

Jag var med i Elvisklubben för många år sedan. Men, jag blev utesluten därför att jag en gång beklagade hans död och orsaken till att han dog. Jag blev så påhoppad av den som stod för klubben så jag var inte vatten värd.

Vad var det jag sa för något? Jo, att han drogade sig samt åt så dålig mat. Det fanns ju obuktionsprotokoll på nätet där läkarna påvisade hur lever och njurar var helt slut. Massor med rester av knark i blodet osv.

De som vill ha Elvis som Gud reagerar med motvilja mot sanningen.

Ikväll såg jag en dokumentär om Elvis där alla hans vänner och anställda berättade rakt ut hur det stod till med Elvis de sista åren av hans liv. Inte nog med att han sedan tidig ålder tagit amfetamin, senare i livet började han med syntet-morfin. 

Elvis stängde in sig ibland  i flera veckor på övervåningen och bara knarkade! Han var överviktig, hade högt blodsocker, högt blodtryck,dåliga tarmar med ständig förstoppning osv.

Hans kompisar försökte tala med honom om drogerna men han ville inte lyssna. Ingen kunde påverka honom att förändra sitt liv tyvärr.

Sanningen om hans död är att han dog på toaletten efter att ha suttit där i flera timmar. Hjärtat stannade helt enkelt ! Sånt händer mest gamla människor men Elvis kropp var så åldrad av missbruket av olika droger så hans ålder var säkert jämförbar med en 95-åring!

Ingen kan ta ifrån Elvis hans storhet som sångare och föregångare med "svart" musik . Hans insats för söderns svarta folk är underskattad, han var med och banade vägen för svarta artister och deras musik.

Jag minns hur vita radiostationer vägrade spela Elvis för att det var "niggermusik"! De krossade hans skivor offentligt och spred dåliga rykten om honom.

Han var en av de största någonsin inom sitt gebit!

 

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate