tisdag, januari 25, 2011

Lagligt sätt att spela in musik!

Chilirec är ett program som fungerar mycket bra när man vill spela in musik från olika radiostationer. Man bestämmer ju självklart själv vad man vill ha för sorts musik ! Likaså vilken kvalité man vill ha på den inspelade musiken. Det går lätt som en plätt att föra över musik till sin mp3-spelare. Tyvärr kräver  programmet att man använder windows så jag fick ta ner xp för att kunna köra det.

Jag är ingen dogmatiker på den punkten, jag använder alla de OP som jag har nytta av,  alltså allt från Debian,Ubuntu till Windows! Nu strömmar det god musik ut ur mina högtalare, på ca 5 minuter har jag redan ca 25 fina låtar nere på min disk.

Googla på Chilirec och testa den gratisversion som finns att använda, gillar du den så finns en billig proffsversion att köpa för ett år i taget.

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate