måndag, december 20, 2010

Jobbigt att gå idag!

Knallade upp till Farsta centrum och handlade idag. Hade med mig ryggsäcken tack och lov. Men i backen hemma hos mig nere i Hökarängen kände jag att luften höll på att gå ur mig.
Kom att tänka på att jag bara hade druckit en kopp kaffe idag innan jag gick ut som enda vätska. Det var dumt naturligtvis.

Vätskebrist kan få en att bli så matt att man känner det som en pina att gå. När jag kom in så drack jag vatten och då kände jag att det verkligen smakade gott.
Vi har det så bra i vårt moderna land men många glömmer bort detta. Tänk så många i världen som inte har rent vatten. Det smutsiga vattnet kanske de måste hämta 1 mil från hemmet!



Välfärden dödar ibland allt vettigt hos nutidsmänniskan, det är förfärligt att höra och se så många bortskämda ungdomar nu för tiden. 
Minns då att det är den äldre generationen som har fostrat dem till att bli de bortskämda omogna barn vi ser idag. Jo, jag säger barn även om de är 17 år därför att idag är det bara att konstatera att de är barn mycket längre än tidigare generationer någonsin var.

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate