onsdag, december 22, 2010

Är män bockar?

Sannerligen att vi lever i en märklig tidsålder.  Assanges blir anhållen för påstådda våldtäkter, på twitter utbryter en storm av "bekännelser" från främst kvinnor i samband med denna historia.

"Alla" har varit med om förnedrande sexgrejor och männen har bara genomfört det som de vill. Efter flera år så kommer en del av dessa kvinnor fram till att händelsen var nog lite "dirthy" och nog aldrig borde ha hänt.

En kvinna vaknar av att mannen har samlag med henne på morgonen och det är rätt så skönt men så här efteråt så kommer hon fram till att det inte var okay.

Ja, jag skulle kunna planka över massor med liknande historier men frågan jag vill ställa är ju naturligtvis: Varför sa man inte nej?
Ordet nej finns ju och jag vill väl ändå inbilla mig att de flesta män respekterar detta?

Om man lusläser massor av dessa inlägg så kan man få intrycket att alldeles för många män är inskränkta kåtbockar.
Grejen är nog den som jag i en tidigare blogg sa att man bör nog inte ha tillfälliga sexbekanta för då vet man så lite om varandra så att det är då lätt att något blir fel.

När man känner varandra och vill ha sex då tror inte jag att det blir några större problem eller????

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate