måndag, november 01, 2010

Vi vet inget om framtiden!

Maria Lundqvist, Rikard Wolff, Klara Zimmerman, Michael Dahlén och Tina Ahlin fick avsluta denna underbara serie av samtal.

Jag blev riktigt rörd ikväll när Rikard talade om sin lilla dotter och den kärlek som finns mellan vuxen och barn. Kände igen detta från mitt eget liv. Dessa program med så fina tankar mellan olika individer väcker tankar hos en själv där man sitter och lyssnar.

På ett sätt påminner samtalen om en grupp som går i terapi och utvecklas framåt för att klara av att leva ett bra liv.

Undrar om en del inte känner sig stärkta när de går därifrån? Kanske de blir vänner för livet?



Maria var inne på något väldigt personligt när hon berättade om sitt lyckliga liv med barn,hus,segelbåt och kär man. Allt detta förändrades i somras när hon skilde sig. Tankar dyker upp om att det kanske finns många andra omkring en som skulle kunna ge mycket kärlek också , sa hon!

Man vet aldrig vad som finns bakom nästa husknut . Ett långt lyckligt liv kan förändras på kort tid.

Många har ju erfarenheter av detta , jag minns orden jag och min hustru sa till varandra ända in i slutet.

"Vad som än händer så ska vi hålla ihop vårt äktenskap till livets slut"!



Vi visste inte heller vad som fanns bakom hörnet!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate