fredag, november 26, 2010

Rökare är barnamördare!

"Omkring 600 000 människor i världen dör varje år till följd av andras tobaksrökning, visar en studie från Karolinska Institutet och Världshälsoorganisationen, WHO."
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=4204996 

Så var detta också bevisat genom en stor studie i hela världen. Passiv rökning dödar! 
Föräldrar och andra som röker i barns närvaro borde åtalas för barnmisshandel alternativt grovt våld!

Att dagens ungdomar i synnerhet flickor har börjat röka mer än tidigare är egentligen en gåta i dagens upplysta samhälle.
Det är ju så korkat att utsätta sig för detta skit som både är farligt och gör att man luktar så illa.

Kol sprider sig fortfarande bland de som ha rökt  och kvinnor börjar nu uppvisa samma sjukdomar som framför allt männen ensamma drabbades av tidigare.
Jag har sett kol på nära håll i släkten och det är en fruktansvärt plågsam sjukdom eftersom man får svårare och svårare att andas.
Jag har sett människor dö mitt framför mig i mitt arbete på lungklininiken i Malmö och det vill jag lova  det är inte en behaglig död.

Unga tar inte till sig andras erfarenheter av någon anledning, de tror att de är odödliga i en viss ålder. Man kan kalla detta för dumhet också!
Vi har vissa grupper fortfarande som röker mycket mer än andra. Lågavlönade kvinnor och invandrare är den stora rökgruppen.


Man kan ibland undra varför inte modern upplysning når fram till dessa?
På den gata jag bor på i Hökarängen bor det mest invandrare och jag ser ofta hur de röker i sina bilar trots att hela familjen är med. Hur mycket elände ska inte dessa barn som sitter i en liten bil få i sig av rök?


Det är dags att lagstifta mot detta eftersom många individer inte bryr sig om hur de handhar sitt rökande. Vi måste skydda barnen från att drabbas av astma och andra svåra sjukdomar.





Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate