torsdag, november 11, 2010

Ohyfsade ungdomar på T-banan!

När jag åker t-bana så skulle jag då och då kunna komma i bråk med div. tonåringar!
Hur många unga killar har jag inte sett som helt ogenerat sätter upp sina fötter på sätet framför.
Inte en tanke på att de skitar ner, undrar om föräldrarna tillåter sina söner att göra så hemma ?


Eller  har de tagit makten hemma från sina föräldrar? Curlingföräldrar vilka tillåter lilla sonen att göra som HAN vill!


Numera så håller jag käften därför att det är så jobbigt att vara "polis" och hamna i elaka ordväxlingar. Eller i värsta fall bli nedsparkad.
På vägen ner till stan så satt det fyra killar i 16-17 årsålder,de gick i gymnasiet kunde jag höra. De skrek så högt till varandra så det slog lock i mina öron.Damerna framför mig ruskade också på huvudet.
De är många som uppträder som om de var små barn numera. Har de unga blivit mer barnsliga idag mot förr när man som väldigt ung fick ut i arbetslivet bland vuxna?

Har de lärt sig att skrika när de gick på dagis?

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate