måndag, oktober 25, 2010

Vi behöver mer öppenhet!

Hittills har jag njutit av samtalen mellan alla dessa sommarpratare som TV har valt ut för att de ska  träffas under gemytliga former.
Underbara samtal utspinner sig med en öppenhet som är fantastiskt att få höra. Några har berättat om sin alkoholism andra om rädslor.
Men ofta , som tex ikväll så berättar de också att de har förändrats som människor under livets gång. 
Ulf Malmros berättade om sin cancer ikväll och alla känslor runt om denna trista sjukdom.
Öppenhet mellan olika individer är kul att se och höra! Världen vore mycket bättre om fler kunde slå in på öppenhet.


Det finns alldeles för många rädda människor "där ute" , rädda för sånt som man egentligen inte skulle behöva vara rädd för.
Tex , när man är ung så är många rädda för att "göra bort" sig. Klä sig annorlunda vågar man inte därför att då kan man bli mobbad osv.


Hur många finns det inte särskilt bland flickor som ängslas över sitt utseende. Näsan är för stor eller fel färg på ögonen!
Killar ängslas över hur liten penis är, de törs inte bada offentligt längre där man måste tvätta sig naken.
Jag minns en tjej jag var ihop med som skämdes så över sina "små " bröst så hon tog aldrig av sig behån! I mina ögon såg hon "normal" ut . (Vad det nu är )


Hon var ändå ingen tonåring utan led i vuxen ålder så förfärligt av denna felsyn.
Brist på öppenhet skapar nog mycket ångest skulle jag tro!


Vi vuxna får slå ett slag för mer öppenhet i vårt samhälle!



Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate