söndag, september 05, 2010

Tankar vid 50!

Jag uppnådde mer än jag någonsin drömt
Jag har upplevt så mycket att hälften är glömt
Men nu är jag tillbaks där jag börja, min vän;
Jag är ensam igen
Femtio fyllda, med fullvuxna barn
På väggen hänger trofeer på rad
Men guldskivor har inget värde för den
Som är ensam igen

Framgången kom, och nya vänner med den
Ja, doften av pengar känner många igen
Herregud, vilken fest; Jag förstår inte än
Hur jag överlevt
Jag ångrar dock inget, det var värt varje spänn
Jag skulle med glädje göra om det igen
Och minnena är som en kär gammal vän
I min ensamhet

Mitt jobb har jag skött, mina barn likaså
Och vännerna vet nog precis var jag står
Men kärleken liknar en ren katastrof
Nu i efterhand
Jag har frossat i kvinnor, och blitt älskad som få
Dom har fått min respekt, och allt dom pekade på
Men ingen av dom har någonsin lyckats förstå
Vad jag är för en man

Några dras till den spänning som finns i mitt jobb
Där man reser och festar, med dom ger ofta opp
När det visar sej att också stjärnorna
Bleknar i gryningen
Andra vill ha en man som är i balans
Som är hemkär och lugn, och som känner sin plats
Men har man sett halva världen kan man aldrig mer
Låta sej tämjas, min vän

Jag drömmer om någon som kan ge mej ro
Och hålla mej ung, och sen ger mej passion
Jag kräver ju allt, slentrianen är det
Som jag fruktar mest
Jag blir aldrig bitter, det är emot min natur
Men jag funderar ibland på hur den kvinna ser ut
Som inser att i denna trygga figur
Bor ett kärleksdjur

Dagen är kylig, hösten är klar
Himlen är ovanligt vacker i dag
Jag tror jag ska göra som jag
Brukade göra för längesen;
Jag går ner till havet och sätter mej ner
Och känner hur vindarna blåser mej ren
Vem vet, kanske dyker ett nytt fenomen
Upp ur vågorna

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate