lördag, augusti 21, 2010

Grön-röda Stockholmare!

Om du vill ha en egen Butler då ska du flytta till huvudstaden om de röd-gröna vinner valet här. Denna egendomliga lancering stod (S) för  och många var vi som tog sig för pannan och undrade om det var 1 april.
Idag såg jag ett valplakat på T-banan där de röd-gröna påstod att det skiljer 4 år i i medellivslängd mellan fattiga och rika stadsdelar pga av vårdvalet!

Detta påstående liknar rena skämtet också eftersom alla undersökningar visar att människor lever på olika sätt i de olika stadsdelarna. I de "fattiga" så röker man mer,dricker mer alkohol samt äter massor med dålig mat. Klart som attan att man inte lever så länge och ingen doktor i världen kan få dem att avstå från sina dåliga vanor.
Ibland så är det nog rätt så klart att de reklambyråer och politiker som hävdar sådan här smörja aldrig någonsin har bott i en stadsdel med "verklighetens " folk.
Jag är arbetare och har i hela mitt liv befunnit mig i dessa miljöer och under långa tider även bott i dessa "fattiga" stadsdelar. Under dessa år så såg jag "fattigfolket" inte köpa mjölk till sina barn utan Coca-cola i stora flak.

Hamburgare och pizzor eller dålig korv konsumeras i mängder dessutom. Gå upp till tex Farsta och kolla vilka som sitter och häckar på McDonalds för jämnan samt lär upp sina barn att äta denna skit. Sen går mamma och pappa ut och röker så att barnen ser att detta är OK.

Vilka röker mest i vårt samhälle? Kan man inte svara på detta då tycker jag inte heller att man ska producera larviga afficher.

Om man inte kan ta till sig kunskapen om hur viktigt det är att äta rätt och leva väl så är det att beklaga men de röd-gröna ska inte slå blå dunster i ögonen på folk samt skylla på vårdvalet här i Stockholm.

Ibland föraktar jag dessa politiker som stryker medhårs och skyller på annat bara för att vinna lite röster i valet.

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate