fredag, augusti 27, 2010

Bilismens Sodom och Gomorra!

I onsdags åkte jag bil till Uppsala och det hör sannerligen inte till mina vanor.
Men,men en dator skulle lämnas och hämtas.
Vi åkte vid tolvtiden och häpnade redan vid infarten från Uppsala när man såg en kö av bilar på flera kilometer. Ut till Uppsala var det inga problem alls.
När vi så tvingades av klockan att åka från Uppsala vid tretiden så trodde vi att vi skulle ha en liten chans att slippa de värsta köerna.
Hu, vi fastnade redan rätt långt utanför Stockholm i de värsta köer jag sett. Fick sitta hela vägen in och glida sakta,ibland en meter i taget.
De som vill förhindra nybygget av förbifarten och nu ställer till med folkomröstning måtte vara från vettet?
Jag är emot bilismen ,äger ingen bil sedan 1975 men jag är inte så blind så att jag inte ser eländet med fel byggda och för få vägar runt omkring huvudstaden

Förbifart Stockholm är en både klok som nödvändig satsning inför detta elände vilket bara blir värre för var dag.
Intressant är att bli åskådare i dessa köer hur en del bilister använder sin egoism, de kör på bussdelen av vägen så långt de kommer. Sedan börjar de tränga sin in i kön längre fram, får de sen chansen att gå ut i bussfilen igen så buskör de ett par hundra meter igen för att sedan tränga sig in i kön.


Tacka vet jag pendeltåget!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate