måndag, juni 07, 2010

Sex kvinnors liv förstörda!

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7254422.ab     Jag förmodar att du har läst artikeln i AB och ser att den här mannen i Malmö fick straffet sänkt.

Han har förstört minst sex kvinnors liv ,säkerligen finns det ett mörkertal som alltid vad gäller våldtäkt. Hovrätten sänkte straffet med ett år samt ändrade utvisningen till att bli tidsbestämd till 2025. Tingsrätten ville ha livstids utvisning och det är för mig mycket svårt att förstå denna förkortning av utvisningen. Denne man har gjort sitt i Sverige och bör aldrig få återvända!

Ibland är det svårt att förstå sig på domarna. Jag minns lastbilschaffisen som körde ihjäl 5 personer och slutligen fick 4.5 år .Varje liv var värt mindre än ett år! Han skulle ha dömts för mord och livstid. Att sätta sig i en bil när man supit hela natten är överlagt mord.

Samma sak med denne svarttaximan, han har planerat brotten med berått mod. Kvinnorna får som sagt var problem i resten av sina liv och kan ej känna att denna dom var rättvis. Han kan sticka efter att ha avtjänat sitt straff som ofta förkortas om han sköter sig. Kvinnorna får bära sitt elände med sig som ett gift som förstör så mycket för dem. Kan de överhuvudtaget lita på en man efter detta?

Rädslan kommer att förfölja dem på ett sätt som hovrättens ledamöter inte begriper.

Jag vet att det alltid kommer åsikter om att kastrera sådana här män och ibland känner jag primitiva tankar åt det hållet också. De har ju faktiskt gjort något så sjukt så de borde bli "befriade " från sin drift vilket kanske kunde hjälpa dem lite på vägen ut ur sitt hat mot kvinnor.
Det är ju frågan om hat och inget annat, hat och hämd!

SD och andra organisatoner på  "högervänster" kanten påstår att alla sådana här brott oftast utförs av män med invandrarbakgrund.  Visst ser det så ut när man kollar hur fängelsernas kunder ser ut idag.

Har de rätt och är det fegt av det Svenska samhället att i så fall inte diskutera detta problem på ett seriöst sätt?

http://kvp.expressen.se/nyheter/1.2015215/sankt-straff-till-valdtaktsdomde-svarttaxiforaren 


http://www.sydsvenskan.se/malmo/article894594/Valdtaktsman-fick-kortare-straff.html

2 kommentarer:

fredrikabremer sa...

Hej Bosse! Tack för ditt sms! Fyfan alltså.. det ska vara sverige till att göra en sådan sak.

Hemskt är vad det är.

Jag åker aldrig ens vanlig taxi ensam. Jag cyklar vart jag än ska i Malmö.

Anna Högrelius sa...

Jo, man kan lita på män efter en sådan händelse. Jag vet.
Men vad man däremot bär med sig för evigt är ett sår i själen som omöjligt försvinner. Det såret lindras inte heller av ett långt fängelsestraff för förövaren, men det är en bit på vägen iaf. Att hovrätten gav mannen mildare straff är att förstöra ytterligare för kvinnorna. De säger att det inte kan bevisas att en av kvinnorna har pekat ut rätt snubbe. Som respons på det skulle jag vilja påpeka att den här mannen (fähunden) har våldtagit en massa andra kvinnor, och dömts, så varför skulle man inte lita på den kvinnan?

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate