måndag, juni 21, 2010

Att må bra!


Ibland har man dagar bättre än andra och det är ju förväl att det kan vara så. Idag försöker jag att vara så positiv jag kan vara över livet och hur det har fungerat tidigare. Alla människor har nog sina svackor då och då , konstigt är det väl annars. Vissa händelser kan man många år efteråt inse att man lika gärna kunde ha varit utan men att gråta över detta nu är totalt meningslöst.

I natt så såg jag filmen "The Wrestler" med Mickey Rourke i huvrollen.http://en.wikipedia.org/wiki/The_Wrestler_%282008_film%29

Där kan jag känna igen vissa saker ur mitt liv som smärtar men det är en annan historia. Filmen visar en baksida av USA vilken är okänd för de flesta i vårt land. Helt enkelt hemskt att se! Bra film med ett mycket bra spel av MR!


I dessa dagar av politik så blir det lite trist när vissa politiker bara målar fan på väggen. Jag känner inom mig ett stort motstånd då.
Vad dessa politiker inte förstår är att inget kan vara på detta sätt.Svart- vitt tal ryggar jag bakut över.
Även bland folk med inte så stora ekonomiska resurser så finns det glädje och tillförsikt. Pengar är inte allt men ingen tackar väl nej heller till lite mer även om pengar inte löser allt.
Fråga ett förälskat par vad de ser som viktigast i livet och jag är övertygad om att de inte säger pengar!
Pengar har väl aldrig hjälpt olyckliga människor?
Posted by Picasa

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate