söndag, april 04, 2010

Laglydig!

Idag gick glödlampan sönder ovanför köksbordet. Nu var det dags att sätta i en ny energisnål lampa. Sagt och gjort , i med den och så tände jag för att kunna läsa tidningen.
Men huu, vilket dåligt ljus. Väntade en stund för att se om det blev bättre men ack nej. Försökte att läsa men märkte på en gång att jag såg inte bra.
När man blir äldre så måste man ha mer ljus för att se bra.
Det var bara att inse nederlaget och skruva ur denna snållampa made in China som så mycket annat skit som väller in till oss.
Som tur var så har jag några gamla präktiga 60 watts lampor kvar i mina gömmor och si ,det varde ljus !
Jag borde egentligen hamsta ett paket med sådana lampor inför kommande behov!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate